Visualistiopiskelijan kuvia ja huomioita messuosastojen suunnittelusta ja rakentamisesta.
Seinäkkeillä ja niiden hyvällä suunnittelulla, tässä kahdessa voimakkaalla värien kontrastilla ja kolmannessa seinäkkeen rakentamisella itse tuotteesta (äänieriste) annetaan messukävijälle nopeasti ja selkeästi infoa itse osastosta.
Osaston voi myös löytää katsomalla ylöspäin.
Mitä kalliimpi, suurempi tai teknisempi tuote, sitä suljetumpi osasto.
|
Muurla on jättänyt hyvin tilaa kävellä osastoa ympäri. Osasto on avoin, joten sinne on helppo mennä ja sieltä on helppo astua pois, tilaa on hyvin vaellella ja tutkia tuotteita omiin ajatuksiin vajonneena. |
|
Tässä on jo 'neuvottelulaatikolla' osoitettu, että täällä myydään henkilökohtaisemmin tuotteita. Laatikko antaa rauhallisemman, intiimimmän ympäristön ja neuvotteluun on helpompi keskittyä. Osastolle menemiselle on isompi kynnys. |
|
Kannustalo on sulkenut osastonsa lähes kokonaan, vain portti on avoin minimoiden häiritsevän läpikulun. Todennäköisesti heti sisään astuttaessa myyjä ottaa kontaktin ja tarkistaa, onko messuvieras aidosti kiinnostunut. Tämä karsii pois vähemmän potentiaalit asiakkaat todellisista ostajista ja antaa esittelijöille aikaa ja rauhaa keskittyä neuvotteluihin. Kynnys astua sisään on tietoisesti asetettu korkeaksi. |
Viimeisenä oma suosikkini Marimekko. Osasto on ajan hengen mukainen vihreine seinineen ja kodikas huolimatta avoimuudesta ja suurehkosta osaston koosta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti