perjantai 4. syyskuuta 2015

Myymäläskannaus



MYYMÄLÄSKANNAUS



....tarkoittaa myymälän analysointia: miltä myymälä näyttää, onko siellä helppo liikkua, löytyvätkö tuotteet helposti, millainen on myymälän toimintaympäristö, musiikki, valaistus jne.

Myymäläskannaus tehdään yhdessä myymälän kanssa ja sen tarkoitus ei ole olla arviointi vaan kliininen analysointi esimerkiksi seuraavista asioista:

- liikeidea
- myymälän pohja
- tuotteiden esillepano
- valaistus
- musiikki
- aukioloajat
- sijainti
- tuotemerkit
- mainonta
jne

Nämä voidaan pilkkoa vielä osa-alueisiin kuten esimerkiksi myymälän pohjaa analysoidessa
voidaan ottaa huomioon

- kulkureitit
- kalusteet
- kuinka tuote sijaitsee
- osastot (tuotejaottelu)
- kassa-alue
jne

Analysoitavat asiat voidaan sopia myymälän kanssa esimerkiksi myymälä haluaa muuttaa valaistusta ja kulkureittejä mutta ei tarvitse analysointia tuotemerkkien osalta, silloin skannaus tehdään vain myymälän pohjan, valaistuksen ja kulkureittien osalta.

Myymäläskannaus on ehdottomasti luottamuksellinen myymälälle toimitettava tehtävä, mikä antaa myymälälle tarpeellista tietoa ja pohjaa myynnin edistämiseksi tehtäviin toimenpiteisiin ja muutoksiin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti